Isnin, 12 Julai 2010

Membaja budaya membaca dalam diri


Alhamdulillah, walaupun ketika membeli buku ini, saya sudah agak kekempisan duit, tetapi saya telah nekad mahu tidak mahu nak juga beli buku di pesta buku yang diadakan baru-baru ini di PKNS.

 Mungkin ramai nak tahu kenapa saya membeli buku-buku ini. Buku yang pertama bertajuk Quranic Leadership seni memimpin gaya Islam. Teringin juga bagaimana ciri-ciri pemimpin yang berlandas kitabullah ini, mahu tahu adakah diri ini mempunyai ciri-ciri yang tersebut dalam buku tersebut. Buku yang kedua ialah 360 leader. Mungkin ramai yang sudah mempunyai ataupun sudah membaca buku karangan John C. Maxwell. Beliau banyak menulis tentang buku berorientasikan kepimpinan. Saya sengaja membeli buku ini kerana mahu membandingkan dengan buku yang pertama, mengadunkannya dan mengamalkannya. InsyaAllah mahu melihat hasil experiment yang dijalankan keatas diri ini berjaya ataupun tidak menjadi seorang pemimpin.

Dan buku yang ketiga ialah Neraka Will bagi orang yang solat. Sebenarnya banyak banyak buku mengenai solat telah saya beli, kerana bagi saya solat adalah perkara yang sangat penting dalam kehidupan kita dan merupakan perkara yang mebezakan kita orang Islam dan juga Kafir. Anda solat tetapi anda masuk neraka. Mahu tahu kenapa? belilah buku ini (promote sekejap) ataupun boleh pinjam dengan saya. Sik da masalah (bahasa Sarawak)


Harap ada masa untuk membaca kesemua buku ini. Semesta ini sangat busy dengan reserch project, assignment dan juga aktivit PMIMSU.Moga dipermudahkan.Amin.

1 ulasan: