Ahad, 25 Julai 2010

Kebaikan Hitler yang tidak diketahui


Salam..

Mungkin apa yang ingin saya sampaikan ada yang kurang berpuas hati atau tidak setuju tetapi niat saya hanya ingin membuka pandangan atau pemikiran kita agar kita menerima maklumat bukan hanya dari sebelah pihak semata-mata, tetapi menerima maklumat dari semua pihak dan menganalisis secara detail, dan bukannya menerima bulat-bulat apa yang telah diperkatakan.
Siapa yang tidak mengenali Adolf Hitler, seorang pemimpin agung bagi tentera Nazi. Maklumat yang kita gambarkan tentang Hitler semuanya berkisarkan kejahatan beliau, kezaliman beliau dan tidak ada lansung kebaikan yang ada pada Hitler ini. Sebenarnya ada beberapa perkara yang saya menyokong Hitler ini (bukan semua) terutamanya tentang pembunuhan Yahudi.

Mereka sudahpun mengetahui bahawa Yahudi adalah bangsa yang sangat jahat dan juga licik. Sebab itulah pihak tentera Nazi awal-awal melancarkan perang Holocoust terhadap puak-puak Yahudi ini kerana merasakan bahawa mereka akan merosakkan dunia ini.

Bahkan Hilter telah berkata " Aku tidak membunuh semua orang Yahudi kerana aku mahu pada zaman kamu, kamu  tahu mengapa sebab aku bunuh puak Yahudi ini". Dan benar apa yang telah diperkatakan oleh Hitler. Zaman sekarang adalah zaman pemerintahan puak Yahudi ini. Mereka menguasai dunia baik dari segi ekonomi, politk, ketenteraan dan sebagainya. Isu Palestin juga disebabkan oleh puak-puak Yahudi yang berfahaman zionis ini.

Sebenarnya Hilter sangat mengagumi Islam terutamanya kehebatan ketamadunan Islam. Buktinya beliau telah mencetak dan mengeluarkan risalah yang berkaitan dengan Islam dan menyebarkannya kepada tentera Nazi yang beragama Islam yang sedang berperang. (Untuk maklumat tambahan, tentera Nazi ada juga yang beragama Islam) dan juga bukan beragama Islam.

 
Bahkan Hitler juga membenarkan tenteranya yang beragama Islam untuk menunaikan solat secara berjemaah.


Hitler juga sering bertemu ulama dan bertanya tentang mereka mengenai Islam dan juga kisah para sahabat dalam melaksanakan sistem pentadbiran. Antara ulama yang pernah ditemui beliau ialah Sheikh Amin Al-Husainiy.

Agak mengejutkan bilamana para ulama sering dijemput untuk mendampingi tentera Nazi dan mendoakan mereka serta memberi semangat kepada tentera Nazi yang beragama Islam untuk membunuh Yahudi.


Tentera Nazi juga tidak segan silu menampal gambar seorang mufti Al-Quds
 

Erm, so apa pandangan anda semua bilamana membaca tentang artikel ini? Terkejut? tetapi itulah hakikatnya.


18 ulasan:

  1. salam, mungkin kita boleh tengok balik pada asas agama islam tu sendiri.

    islam tak anjurkan pembunuhan sesuka hati dan memerintah dengan kejam.

    yahudi pun ada yang islam jugak. tak boleh sebab yahudi je terus membuta tuli nak perang.

    macamana boleh ada ulama' islam yang sokong 'perjuangan' hitler ni? something's fishy there.

    kemungkinan besar artikel ini satu propaganda.

    wallahu'alam.

    BalasPadam
    Balasan
    1. MAAF CIK.....CIK TERSILAP...ISLAM ADALAH ISLAM....YAHUDI ADALAH YAHUDI...YAHUDI ITU ADALAH AGAMA..AGAMA YG DIANUT OLEH ORG2 BANI ISRAEL... XDE ORG YAHUDI YG BERAGAMA ISLAM...MANA ADA ORG ISLAM YG ADA 2 AGAMA DALAM SATU MASA...2 DAH DIPANGGIL MURTAD..PLS.....DR ZAMAN DULU LAGI YAHUDI ADALAH MUSUH ISLAM...MMG ISLAM TIDAK ANJURKAN PEMBUNUHAN SESUKA HATI TETAPI ISLAM MENENTANG MUSUH ISLAM....MUSUH BAGI AGAMA ALLAH...KITA DAH SEDIA MAKLUM DGN SIFAT YAHUDI YG MMG INGIN MENGHAPUSKAN ISLAM DARI MUKA BUMI NIE SEJAK DARI ZAMAN NABI LAGI..PLS.....CARI DULU MAKLUMAT PASAL YAHUDI...BACA SEJARAH ISLAM..KAJI BERKENAAN KENAPA PADA ZAMAN NABI MUHAMMAD S.A.W. PERNAH TERJADI PEPERANGAN ANTARA UMAT ISLAM DGN MUSUH AGAMA YG DISEBARKAN OLEH KEKASIH ALLAH NABI MUHAMMAD S.A.W....BANYAK SAYA NK CAKAPKAN PADA CIK TP KLU NK TAIP PANJANG SANGAT NNT...KAJI LA SENDIRI...DAN LEPAS 2 BARU KELUARKAN POST...JGN SAMPAI ORG TERTAWA BILA BACA POST KITA SEBAB NMPAK SGT KETIDAKPANDAIAN KITA... =)

      Padam
    2. Ermm.. Nabi2 sebelum muhammad dulu kan Yahudi?

      Padam
    3. betul. nabi2 sblm nabi muhammad saw adalah bgsa israil. sbhgia nabi mrk dustakn n sbhgian lg mrk bunuh! refer surah al-baqarah. tq

      Padam
  2. Apa yg tertulis di atas adalah berdasarkn apa yg dilaporkan sbg hasil kajian tesis PhD seorang.

    Pertemuan di antara hitler dan Syeikh Amin Al-Husainy yang merupakan Mufti Besar Palestin ketika itu dilaporkan oleh media barat sbg prncgn di antara kedua belah pihak dianggap pengganas besar.

    Hitler dikatakan sbg orng yg ingin menghapuskan Yahudi di eropah manakala Syeikh Amin al-Husaini dilaporka sbg org yg mahu menghancurkn langsung Yahudi di Timur Tengah. Maka, kedua-dua mereka ini dilaporkn oleh Barat dan Yahudi sbg pengganas besar.

    Syeikh Amin Al-Husainiy pd masa tersebut telah mmberikan amaran tntng keinginan puak Yahudi yang ingin menguasai Palestin dan sterusnya menghancurkan Masjidil-Aqsa. Apa yg diberitahu oleh syeikh tersebut terbukti benar pd hari ini.

    Dilaporkan oleh media barat bahawa pertemuan2 di antara pihak Jerman dan Syeikh adalah utk melaksanakan rancngn keganasn mereka di timur tengah yg ketika itu bnyk dikuasai oleh Inggeris.(syeikh amin al-Husaniy diwar-warkan sbg orang ingin mencetuskan kekacauan dan keganasan setelah Inggris berjaya menguasai beberapa negara2 Islam yg telah terpisah setelah jatuhnya khilafah Islamiah pd tahun 1924. Penguasaan Inggeris terhadap negara-negara timur tengah turut berpunca daripada pengkhianatan beberapa pemimpin timur tengah ketika itu)

    Beberapa laporan tentang hitler menyatakn bahawa hitler telah memungkiri janjinya dgn puak yahudi yg membekalkan senjata kpdnya lantaran hitler yg sememangnya membenci Yahudi tetapi tdk menunjukkan kebenciannya pd peringkat awal.

    Hitler sememangnya seorang nasionalis yg berperang bukan dgn alasan yg spatutnya. Peperangn atas dasar nak memuliakan rasa atau bangsa semata-mata sememangnya bukan peperangan yg suci.

    Perlu diingat, sejarah ditulis oleh orang yg menang. Maknanya pihak yg menang berkuasa utk memutarbelitkn sgl fakta setelah pihak yg mereka perangi lemah dan kalah.

    Apapun, sumber2 fakta dan kajian di atas pd sy masih mmerlukn kajian lebih mendalam sblm sesuatu dpt kita simpulkn.

    BalasPadam
  3. saya rse benar juga kenyataan tu.. dan x rse hairan pun.. benar ulasan saudara rafiudin tu.. pihak barat yg pd masa tu cuba membela nasib yahudi akibat pembunuhan beramai2 yahudi oleh tentera nazi.. kesan drpd tu, yahudi mmg dlm keadaan tertekan.. pelbagai propaganda yg cuba dibelitkn...

    sy pernah melihat cerita ttg drama di tv2, tak ingat tajuknye ape, cerita tu mcm 70'an nye yg mengisahkn kebaikan hitler pd bangsa dan negaranya.. drama nye berkisarkn sorg tauke panggung teater yg sgt kagum dgn hitler dan tentera nazi.. dri situ sy dpt melihat tatkala pelakon2 teater itu melakonkn watak hitler dan tentera nazi... mereka sgt menyanjungi hitler bagaikn seorg perwira..

    sy berpendapat hitler xlah sekejam mana yg di sangkakn... jadi, xheran lah ade yg menukar kebenarannye.. bg org yahudi hitler nazi lah yg paling kejam... depa meracuni satu dunia, mencanang2kn cerita..

    BalasPadam
  4. tipu muslihat yahudi sgt lah hebat..oleh sbb itu kita xseharus m'percayai 100% sejarah barat yg kita ketahui pada hari ini.. orang yahudi sekarang memonopoli media2 pada hari ini, mereka boleh memutar belitkan fakta2 yg benar pada hari ini.

    BalasPadam
  5. Klo Hitler Tu Kejam KEnapa Die tidak marah anggota tenteranya sembahyang depan matanya malah Dia Suruh Lgi Walaupun Dia BUkan Umat Islam...

    BalasPadam
  6. bner, heil hitler

    BalasPadam
  7. Yahudi dengan barat yang sekarang banyak putar belit cerita sebab masa dulu diorang dah rasa tertekan dengan kekuatan islam dan nazi ni. kita boleh tengok kebanyakan movie sekarang kalau ada keganasan mesti dikaitkan degan islam, yang baiknya orang barat. aku sokong adolf hitler. hidup hitler !

    BalasPadam
  8. menurut saya, ambil positif nya aja dari kisah ini.

    BalasPadam
  9. mana ada yahudi yg muslim?itu dr mana asalnya (sdri rahmah)klo kita gk tau mending diem..entah hitler itu seperti apapun jg tetapi yg jelas yahudi sudah disebutkan dalam Al-Quran dan hadist bahwa yahudi itu kaum yg dijamin Allah masuk neraka...justru klo kita baca ucapan hitler :
    " Aku tidak membunuh semua orang Yahudi kerana aku mahu pada zaman kamu, kamu tahu mengapa sebab aku bunuh Yahudi ini"
    dan sekarang ucapan hitler pun sudah terbukti..bahwa kaum yahudi pada saat ini melakukan banyak kekejaman bahkan jauh lebih mengerikan dr pd hitler itu sendiri..

    BalasPadam
  10. kebenaran akan membuktikan semuanya, tunggu waktunya aja...

    BalasPadam
  11. YAHUDI ZIONIS = SETAN (itu intinya)

    BalasPadam
  12. http://www.henrymakow.com/hitler_was_a_godsend_for_israe.html

    http://en.wikipedia.org/wiki/State_of_Palestine

    http://www.huffingtonpost.com/alexander-kronemer/noor-inayat-khan-muslim_b_5785576.html

    BalasPadam
  13. Tahu tak ? Sebelum Holocaust yg dilakukan oleh nazi, orang islam telah terlebih dahulu melakukan Holocaust, ia dilakukan tehadap masyarakat armenia kristian oleh kerajaan Islam uthmaniyah/ottoman pada tahun 1915, pembunuhan beramai -ramai ini telah mengorbankan 1.5 juta kaum Armenia kristian ,Hitler tu cuma tiru melalui model ini... nak buktinya cari kat google( Armenian Genocide), terlalu banyak bukti....Orang Islam asyik nak canang kejahatan kaum bukan Islam tapi suka sorok kejahatan sendiri..DOUBLE STANDARD!!!! .Lepas tu suka canang islam tidak megajarkan kebencian tapi pada masa sama suruh benci yahudi...ehh IRONI Dey & mengelirukan, bikin jiwa kacau...???

    BalasPadam
  14. Maaf amat terlewat, yg ckp Yahudi tu Islam sumber drp mana? Dh sah al quran ckp Yahudi dn Nasrani mereka penentang Allah dan rasul..dlm Al-Fatihah pn ada sebut jalan2 org yang engkau murkai maksud tafsir ulama iaitu org2 Yahudi dn Nasrani..apa pn aku sokong perjuangan islam

    BalasPadam
  15. Maaf amat terlewat, yg ckp Yahudi tu Islam sumber drp mana? Dh sah al quran ckp Yahudi dn Nasrani mereka penentang Allah dan rasul..dlm Al-Fatihah pn ada sebut jalan2 org yang engkau murkai maksud tafsir ulama iaitu org2 Yahudi dn Nasrani..apa pn aku sokong perjuangan islam

    BalasPadam